انواع زبان های برنامه نویسی

امروزه ، تعداد زیادی زبان برنامه نویسی عمومی و همه منظوره شده اند ، اما این زبان ها ، هرکدام تخصص مربوط  به خود و همچنین مزایا و معایب خاص خود را دارد. معمولاً زبانهای برنامه نویسی را می توان به چند نوع طبقه بندی کرد ، با این حال ، این زبانها از سبک برنامه نویسی متعددی پشتیبانی می کنند. 



تفاوت کابل HDMI و DisplayPort

این دو پورت ویدیویی یکی از متداول و مهم‌ترین نوع پورت‌هایی هستند که در سراسر جهان یافت می‌شوند، به معرفی هر یک از این دو پورت می بپردازیم، تا دریابیم که کدامیک از این دو مدل برای ما بهتر است. 
 



مباحث مهم در یادگیری ماشین که باید بدانید

یادگیری ماشینی در حال حاضر یک موضوع داغ است و همه سعی می کنند هر اطلاعاتی را در مورد این موضوع بدست آورند. مباحث بسیار زیادی ذر یادگیری ماشین وجود دارد. در این پست ، من به مهمترین مباحث مربوط به یادگیری ماشین که شما باید بدانید پرداخته ام.

  • پنج شنبه 19 فروردين 1400برچسب:, ...


غول گیمینگ Legion Phone Duel 2‌ لنوو با دو فن خنک‌کننده

لنوو حالا با کمی تأخیر پس از شیائومی و ایسوس گوشی گیمینگ خود را رونمایی کرده است. گوشی اول گیمینگ لنوو با نام لیجن فون دوئل سال گذشته با طراحی متفاوتی رونمایی شد. حالا لنوو جانشین این گوشی را با نام Legion Phone Duel 2 رونمایی کرده که مزایایی نسبت به رقبایش ROG Phone 5 ایسوس و بلک شارک 4 شیائومی دارد. این گوشی هیولایی با نمایشگر ۶.۹۲ اینچی است که دو باتری، دو درگاه USB-C و دو فن خنک‌کننده واقعی دارد.

  • دو شنبه 19 فروردين 1400برچسب:, ...


قابلیت RTX Voice در کارت‌های گرافیک GTX انویدیا هم پشتیبانی می‌شود

قابلیت RTX Voice که صدای مزاحم محیط و پس زمینه را حذف کرده و صدایی واضح را انتقال می‌داد، حالا دیگر به پردازنده‌های گرافیکی RTX محدود نیست و به کارت گرافیک‌های GTX هم اضافه شده است.

 

  • چهار شنبه 18 فروردين 1400برچسب:, ...


تاریخ برگزاری E3 2021 اعلام شد؛ کاملاً غیر حضوری و رایگان

قرار است که در روزهای آینده، از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ ژوئن که مصادف با ۲۲ تا ۲۵ خرداد است، رویداد E3 2021 به فرمی جدید، به صورت مجازی و کاملاً رایگان برگزار شود. در اطلاعیه این مراسم آمده است که کمپانی‌هایی نظیر نینتندو، ایکس باکس، کپکام، کونامی، یوبی‌سافت، تیک-تو اینتراکتیو و وارنر براس گیمز در این رویداد حضور خواهند داشت.

 

  • چهار شنبه 18 فروردين 1400برچسب:, ...


چطوری گوگل IP ما را از پشت VPN ردیابی می کند؟!

VPN ها عالی هستند. آنها داده های شما را ایمن می کنند ، حریم خصوصی آنلاین شما را تقویت می کنند ، از شما در برابر ردیابی محافظت می کنند و آزادی اینترنت را فراهم می کنند.(وصد البته همیشه هم اینطور نیست،در مواقع متعددی سرقت و یا جمع آوری اطلاعات رو شاهد هستیم) اما آیا VPN ناشناس بودن دیجیتالی شما را تضمین می کند؟ آیا کسی هنوز هم می تواند فعالیت های شما را شنود کند؟ خوب ، بیشتر به رفتار شما و میزان مطمین بودن VPN شما برمی گردد.

  • چهار شنبه 18 فروردين 1400برچسب:, ...


کاربردهای پایتون در دنیای واقعی

این یک واقعیت غیر قابل انکار است که پایتون یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا پایتون اینقدر محبوب است؟ راز موفقیت و شهرت جهانی پایتون چیست؟

ما پاسخ شما را در یک خط خواهیم داد - پایتون یکی از برترین زبان های برنامه نویسی در همه زبان ها است!

  • چهار شنبه 18 فروردين 1400برچسب:, ...


جنگو چیست؟

در این مقاله به بحث در مورد جنگو می پردازیم ، اینکه اصلا فریمورک جنگو چیه و چه مزایایی داره و چرا اصلا باید از این فریمورک استفاده کنیم.



مترجم گوگل به رکورد یک میلیارد نصب رسید

اپلیکیشن مترجم گوگل را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین اپلیکیشن‌ها در این رده دانست. با این حال با گذشت زمان، گوگل ترنسلیت قابلیت‌های جدیدی را اضافه کرده است و رابط کاربری ساده خود را مدام بهبود بخشیده است. این سرمایه‌گذاری حالا به نتیجه رسیده است و شمار دانلود آن از پلی استور به یک میلیارد بار رسیده است.

  • چهار شنبه 17 فروردين 1400برچسب:, ...